Kalba Rokas. Vakar mokytoja Rasa mums pasakojo apie žmogaus kūną. Kalbėjo apie tai, kuo skiriasi berniukai ir mergaitės. Kalbėjo, kaip keičiasi berniukų ir mergaičių kūnas, kai augame. Buvo truputį juokinga žiūrėti į nuogų žmonių paveiksliukus, bet kartu buvo ir įdomu. Supratau, kad ateityje man žels barzda ir ūsai, atsiras plaukų pažastyse, bus ir daugiau pasikeitimų.
Kalba Gabija. Suaugusi sveika moteris gali būti nėščia ir pagimdyti vaiką. Mama savo kūdikį maitina krūtimi. Labai įdomu, kad moteris gali gimdyti vaikus, o vyrai – ne. Tačiau tam, kad moters pilve atsirastų gyvybė, reikia vyriškų ląstelių. Labai įdomu.
Užduotys
Mokytojas pateikia paveikslėlį, kaip nuo kūdikystės iki senatvės keičiasi žmogus. Aptarkite, įvardykite pasikeitimus. Kalbėkite, kodėl kiekvienas amžiaus tarpsnis turi pliusų ir minusų, pavyzdžiui, senas žmogus jau pensininkas, turi daug laisvo laiko, gali užsiimti mėgiama veikla (pliusai), bet dažnai serga, reikia vaistų (minusai). Raktiniai žodžiai: KŪDIKIS, VAIKAS (DARŽELINUKAS, PRADINUKAS), BERNIUKAS, MERGAITĖ, PAAUGLYS, JAUNUOLIS, VAIKINAS, MERGINA, SUBRENDĘS, SUAUGĘS, MOTERIS, VYRAS, VYRESNIO AMŽIAUS, PAGYVENĘS, SENAS.
Pasakokite savo istoriją nuo kūdikystės iki dabar (galite remtis savo kūdikystės / vaikystės nuotraukomis): buvau kūdikis, plaukai buvo... , akys buvo... , tada augau ir... , o dabar esu (ūgis, plaukai, akys, išvaizda). Pasakojant vartojama laiko aplinkybė, pvz., Kai buvau kūdikis...
Visi susėdame ratu ir pagal paveikslėlį „Nuo kūdikystės iki senatvės“ pradedama kurti atvirkštinę istoriją, pradėdami nuo senatvės, o ne nuo kūdikystės. Pirmas pradeda, kitas pradeda nuo pradžių, paskui tęsia, trečiasis turi atpasakoti pirmojo, antrojo istoriją ir tęsia savo ir t.t. ARBA Mokiniai vienas po kito pasakoja istoriją, kol ją pabaigia.
Žiūrėdami LGK sakinius, pagalvokite, kokius būtent gestus reikia įterpti. Pagalvokite ir koks turėtų būti kitimo intensyvumas.
- Šis jaunuolis jau virsta vyru.
- Vasarą medžių lapai žali, o rudenį gelsta.
- Oras staiga pasikeitė – pradėjo lyti, pūsti stiprus vėjas.
- Piktoji karalienė pavirto ragana.
- Mano sesers veidas, pamačius vaiduoklį, staiga pakeitė spalvą ir pasidarė baltas.
- Mano buvusi auklėtoja, pradėjusi dirbti direktore, darėsi vis griežtesnė.
- Ar skaitei pasaką, kurioje pasakojama, kaip varlė karalienė tapo mergina?
- Anksčiau mano mokytoja buvo švelni, o dabar ji tapo griežta.
Pabandykite patys sugalvoti sakinių su šiais gestais: VIRSTI, PAVIRSTI (1X1), VIRSTI II, PAVIRSTI (VrXVr, be lūpų judesio).
Improvizuokite: tu vėl kūdikis, esi mamos pilve (ką jauti, galvoji), gimsti ir tada – ką jauti, galvoji.