Labas!

Kalba Gabija. Labas! Noriu papasakoti jums trumpą juokingą nuotykį apie Roką (garbanotąjį). Rokas gyvena Vilniuje, jam iki mokyklos trys stotelės, visada važiuoja autobusu. Anksčiau jį į mokyklą lydėjo tėtis, dabar jau atvažiuoja pats, savarankiškai. Rokas niekada nevėluoja. Bet šiandien jis pramiegojo pirmą pamoką ir jo megztinis buvo išvirkščias. Mes juokėmės, jis persirengė. Rokas sakė, kad pramiegojo visa šeima: tėvai, abu kurtieji, nejautė, kaip vibruoja telefonas (žadintuvas). O tu nevėluoji į pamokas? Gyveni šitame mieste ar mokyklos bendrabutyje?

Užduotys

1

Kodėl iš Roko juokėsi klasės draugai? Kaip manote, kaip jautėsi Rokas – jam buvo smagu ar jautėsi truputį žeminamas?

2

Kaip tinkamai ir neįžeidžiant reikėtų perspėti žmogų, jei kažkas jo išvaizdoje „ne taip“, pavyzdžiui,
* supainioti batai kairys ir dešinys,
* kreivai užsagstytos megztinio sagos,
* matosi suplyšusi kojinė,
* velkasi neužrištas bato raištelis,
* gal moteris / mokytoja išsitepusi dantis arba skruostą lūpų dažais?

3

Papasakokite, kaip skamba arba vibruoja girdinčiųjų žmonių ir kurčiųjų telefonai / žadintuvai. Koks skirtumas? Suvaidinkite situacijas – jūs pajuntate vibruojantį telefoną ir turite sureaguoti, išjungti:
* kai jis kelnių kišenėje,
* kai jis prie lovos, ant spintelės, 
* kai jis kuprinėje, kuprinė ant pečių, o telefonas labai giliai,
* kai jūs esate pilname žmonių autobuse, telefonas kuprinėje, kuprinė ant pečių, o telefonas labai giliai.
Vėliau suvaidintas situacijas atpasakokite gestų kalba.

4

Mokytojo padedami, sugalvokite keletą sakinių su gestu „išvirkščias“.

5

Prisiminkite vieną juokingą nuotykį / įvykį, susijusį su mokykla ir / arba vėlavimu, ir papasakokite klasei.