Kalba Gabija. Su šeima gyvenu Šiauliuose, o mokausi Vilniuje, todėl nuo pirmadienio iki penktadienio gyvenu mokyklos bendrabutyje. Ryte 7:00 val. mus pažadina budinti auklėtoja, mes atsikeliame, nusiprausiame veidą, išsivalome dantis, apsirengiame ir pasiklojame lovas. Man sudėtingiausia yra susišukuoti plaukus, nes jie labai ilgi, padeda auklėtoja. Tada 7:30 val. einame į valgyklą pusryčių ir skubame į klasę. Pamokos prasideda 8:00 val. O jūs gyvenate mokyklos bendrabutyje ar kasdien važinėjate į mokyklą iš namų?
Kalba Roko oranžinis tigras. Puikiai žinau, koks yra Roko rytas. Jį rytais pažadina tėtis. Pabundame abu, tik Rokas lipa iš lovos, o aš dar trumpam lieku lovoje. Tada būna maždaug 6:45 val. Rokas eina į vonią, o tada grįžta į kambarį, pasikloja lovą, apsirengia, ant paklotos lovos palieka mane – savo mylimiausią žaislą, oranžinį tigrą. Tada visa šeima: mama, tėtis, Roko sesuo Luknė ir Rokas pusryčiauja, tą žinau, nes iš virtuvės atsklinda malonūs kvapai – košės, kavos, arbatos, sumuštinių. Po pusryčių, maždaug 7:20 val., Rokas grįžta į kambarį, pamerkia man akį, aš jam irgi palinkiu geros dienos mokykloje, jis čiumpa kuprinę ir išeina į mokyklą.
Užduotys
Atpasakokite savo rytą: kada keliatės, kada pusryčiaujate, kada jau ateinate į klasę prieš pirmą pamoką, ar nevėluojate.
Kalbėkitės apie tai, ar sunku ryte keltis, susitvarkyti, suspėti laiku į pamokas.
- Kaip jūs pabundate – jus žadina ar atsibundate patys?
- O ką daryti, kad ryte atsikelti būtų lengviau / lengva?
- Kada vakarais einate miegoti ir kiek valandų išmiegate? O kiek valandų per parą turėtų miegoti jūsų amžiaus vaikas ir kodėl?
- Ar spėjate ryte papusryčiauti? Kodėl pusryčiai svarbūs?
Kalbėti apie tai, kada susidedate mokyklinę kuprinę – iš vakaro ar tą patį rytą, kai skubate į mokyklą? O kaip yra geriau, kodėl?
Atpasakokite, ką matote paveikslėlyje.
- Kokie daiktai liko autobusų stotelėje?
- Kaip galvojate, kokioms pamokoms jie galėtų būti reikalingi?
- Iš kur šie daiktai iškrito?
- Kodėl jie iškrito?
- Kaip daiktai turėjo būti sudėti tvarkingai, kad neiškristų?
Susiskirstykite poromis: vienas porininkas bus „dryžuota kojinė“, o kitas – „sportinis batelis“. Kurkite istoriją su dialogais:
- pasakokite, kas įvyko ryte,
- iš kur jūs iškritote,
- kodėl jūs iškritote ir likote stotelėje,
- ką jūs veiksite toliau – liksite autobusų stotelėje ar jūsų kažkas sugrįš paimti, o gal seksite paskui šeimininką?