Klasė ir mokykla

Kalba Gabija. Su šeima gyvenu Šiauliuose, o mokausi Vilniuje, todėl nuo pirmadienio iki penktadienio gyvenu mokyklos bendrabutyje. Ryte 7:00 val. mus pažadina budinti auklėtoja, mes atsikeliame, nusiprausiame veidą, išsivalome dantis, apsirengiame ir pasiklojame lovas. Man sudėtingiausia yra susišukuoti plaukus, nes jie labai ilgi, padeda auklėtoja. Tada 7:30 val. einame į valgyklą pusryčių ir skubame į klasę. Pamokos prasideda 8:00 val. O jūs gyvenate mokyklos bendrabutyje ar kasdien važinėjate į mokyklą iš namų?

       
       

Kalba Roko oranžinis tigras. Puikiai žinau, koks yra Roko rytas. Jį rytais pažadina tėtis. Pabundame abu, tik Rokas lipa iš lovos, o aš dar trumpam lieku lovoje. Tada būna maždaug 6:45 val. Rokas eina į vonią, o tada grįžta į kambarį, pasikloja lovą, apsirengia, ant paklotos lovos palieka mane – savo mylimiausią žaislą, oranžinį tigrą. Tada visa šeima: mama, tėtis, Roko sesuo Luknė ir Rokas pusryčiauja, tą žinau, nes iš virtuvės atsklinda malonūs kvapai – košės, kavos, arbatos, sumuštinių. Po pusryčių, maždaug 7:20 val., Rokas grįžta į kambarį, pamerkia man akį, aš jam irgi palinkiu geros dienos mokykloje, jis čiumpa kuprinę ir išeina į mokyklą.

Užduotys

1

Atpasakokite savo rytą: kada keliatės, kada pusryčiaujate, kada jau ateinate į klasę prieš pirmą pamoką, ar nevėluojate.

2

Kalbėkitės apie tai, ar sunku ryte keltis, susitvarkyti, suspėti laiku į pamokas.

  • Kaip jūs pabundate – jus žadina ar atsibundate patys?
  • O ką daryti, kad ryte atsikelti būtų lengviau / lengva?
  • Kada vakarais einate miegoti ir kiek valandų išmiegate? O kiek valandų per parą turėtų miegoti jūsų amžiaus vaikas ir kodėl?
  • Ar spėjate ryte papusryčiauti? Kodėl pusryčiai svarbūs?
3

Kalbėti apie tai, kada susidedate mokyklinę kuprinę – iš vakaro ar tą patį rytą, kai skubate į mokyklą? O kaip yra geriau, kodėl? 

4

Atpasakokite, ką matote paveikslėlyje.

  • Kokie daiktai liko autobusų stotelėje?
  • Kaip galvojate, kokioms pamokoms jie galėtų būti reikalingi?
  • Iš kur šie daiktai iškrito?
  • Kodėl jie iškrito?
  • Kaip daiktai turėjo būti sudėti tvarkingai, kad neiškristų?
Stotelė
5

Susiskirstykite poromis: vienas porininkas bus „dryžuota kojinė“, o kitas – „sportinis batelis“. Kurkite istoriją su dialogais:

  • pasakokite, kas įvyko ryte,
  • iš kur jūs iškritote,
  • kodėl jūs iškritote ir likote stotelėje,
  • ką jūs veiksite toliau – liksite autobusų stotelėje ar jūsų kažkas sugrįš paimti, o gal seksite paskui šeimininką?