Pasaulis įdomus

Kalba Rokas. Sveiki, netrukus atsisveikinsime, gaila… Tačiau norėčiau dar su jumis pasikalbėti. Įdomu, ar tiksliai prisimenate informaciją apie mane, mano mokyklą ir klasę. Aš užduosiu klausimus, pasistenkite kuo tiksliau į juos atsakyti, o tada pasitikrinkite, ar teisingai atsakėte peržiūrėdami mano atsakymus. 

1.    Kuris iš mūsų (aš, Gabija) yra kurčias ir kuris neprigirdintis? 
Atsakymas: Aš esu kurčias, o Gabija neprigirdinti, su kochleariniu implantu.  
2.    Kuris iš mūsų turi vardą-gestą ir kuris kol kas dar neturi? 
Atsakymas: Aš turiu vardą-gestą „garbanotasis“, o Gabija kol kas vardo-gesto neturi. 
3.    Kiek metų man ir kiek Gabijai? 
Atsakymas: Man dar 8, o Gabijai jau 9 metai. 
4.    Kelintoje klasėje mes mokomės ir ar mokomės kartu / esame klasės draugai? 
Atsakymas: Abu mokomės toje pačioje 3 klasėje. 
5.    Kokiame mieste gyvenu ir mokausi aš? O kur gyvena ir mokosi Gabija?
Atsakymas: Aš gyvenu ir mokausi Vilniuje, o Gabija mokosi Vilniuje, bet gyvena Šiauliuose. 
6.    Kas yra mano geriausias draugas, kiek jam metų ir kur jis gyvena? 
Atsakymas: Matas, kaimynas, gyvena šalia, jam 10 metų. 
7.    Kelių aukštų name gyvenu aš ir kelių aukštų name gyvena mano geriausias draugas? 
Atsakymas: Aš gyvenu daugiabutyje, 4 aukšte, o kaimynas Matas 7 aukšte.
8.    Mano klasės draugė yra Gabija. Apie kokias dar dvi klasės drauges pasakojau? Kuri iš jų rimtesnė?
Atsakymas: Apie Romą ir Ugnę. Rimtesnė yra Roma. 
9.    Išvardinkite mano šeimos narius. Ar turiu brolių / seserų? Ar laikome augintinius namuose? 
Atsakymas: Tėtis, mama, jaunesnė sesuo. Augintinių šiuo metu nėra, bet anksčiau turėjome žiurkėną. 
10. Kada mano gimtadienis? 
Atsakymas: Vasarą, liepos 15 d. 
11. Kokie yra mano mėgiami žaislai? 
Atsakymas: Minkštas oranžinis tigras ir Lego.
12. Kuriomis savaitės dienomis ir kokias treniruotes aš lankau? 
Atsakymas: Futbolą 2 kartus per savaitę: antradieniais ir ketvirtadieniais. 

Smagu buvo su jumis pabendrauti. Jūs tiek daug apie mane jau žinote ir gerai prisimenate, ačiū, labai malonu. Tikiuosi, mes dar susitiksime. 
 

       
       

Kalba Gabija. Sveiki, iš tiesų labai gaila, kad jau turėsime atsisveikinti, tačiau ir aš tikiuosi, kad dar susitiksime. Rokas jūsų paklausinėjo, ką prisimenate apie mus, mūsų klasę ir mokyklą. Tačiau dar liko keli klausimai, kuriuos aš noriu užduoti. Bet darysiu atvirkščiai: aš pasakysiu jums atsakymą, o jūs man pasakykite, koks buvo / koks tinka klausimas šiam atsakymui. Po to pasižiūrėkite, ar teisingai suformulavote klausimą.

Girdintys tėvai, aš ir 2 mano broliai.
Klausimas: Kas sudaro mano šeimą / kas yra mano šeima / mano šeimos nariai?

Žiemą, gruodžio 2 d.
Klausimas: Kada mano gimtadienis?

Šokti, važinėtis riedučiais ir žaisti planšete.
Klausimas: Ką aš labiausiai mėgstu veikti?

Tai yra mokytojos Rasos vardas-gestas.
Klausimas: Kieno vardas-gestas yra „apgamėlis“?

Mūsų klasės auklėtoja.
Klausimas: Kas yra Ina?

Aš nuolat domiuosi įvairiausiais gyvūnais.
Klausimais: Kuo aš nuolat domiuosi?

Didžiausias Rimos pomėgis – maisto gaminimas.
Klausimas: Koks yra didžiausias mano močiutės Rimos pomėgis?

Taip, turime. Tai šuo Plutas ir 2 papūgos.
Klausimas: Ar turime namuose augintinių? Kokių?

Mano – išmokti siūti siuvimo mašina, o Roko – apkeliauti pasaulį motociklu.
Klausimas: Kokia yra didžiausia mano ir kokia Roko svajonė?

Matilda. O mokykloje – Justė.
Klausimas: Kas mano geriausia draugė gyvenime ir kas – klasėje?

Labiausiai jai patinka katinai.
Klausimas: Kas labiausiai patinka mano klasės draugei Justei?

Kiekvieną sekmadienį išvažiuoju, o penktadieniais grįžtu.
Klausimas: Kada aš išvažiuoju iš namų ir kada į juos grįžtu?

Užduotys

1

Pasirinkite vieną veikėją: Roką arba Gabiją. Tuomet palyginkite save ir šį veikėją įvardindami, kas sutampa ir kas skiriasi tarp judviejų:

  • kurčias / neprigirdintis, 
  • vardas-gestas, 
  • amžius, 
  • gimtadienio data,
  • klasė, 
  • miestas, kuriame gyvenate, 
  • miestas, kuriame mokotės, 
  • pomėgiai, 
  • mėgiami žaislai, 
  • lankomi būreliai, 
  • tėvai: girdintys / neprigirdintys / kurtieji, 
  • broliai ir seserys: kiek iš viso, vyresni, jaunesni, 
  • svajonė. 
     

Kodėl pasirinkote būtent šį veikėją: Roką / Gabiją? Ar tai reiškia, kad jis jums labiau patiko / yra labiau panašus į jus / yra kitoks nei jūs, todėl ir įdomus?

2

Namuose pasirinkite 4 nuotraukas: jūs pirmoje, antroje, trečioje ir ketvirtoje klasėse. Nuotraukas atsineškite į pamoką ir pasakokite apie save, įvardinkite, kaip jūs keičiatės:

  • kaip per šiuos 4 metus keitėsi išvaizda,
  • kur mokėtės (toje pačioje mokykloje ir klasėje ar tai keitėsi),
  • jūsų vardas-gestas: turite / neturite, jau atėjote su vardu-gestu ar jį sugalvojo mokyklos vaikai,
  • kokie mokomieji dalykai jums patiko pirmoje, antroje, trečioje ir ketvirtoje klasėje,
  • jūsų geriausi klasės draugai ir kas pasikeitė per 4 metus,
  • ko anksčiau nemokėjote / nelabai mokėjote, o dabar jau mokate geriau arba išmokote labai gerai,
  • koks maistas labiausiai patiko anksčiau ir patinka dabar,
  • kokie pomėgiai buvo anksčiau ir yra dabar.
  • Jei esate dar ne 4 klasėje, tai tuomet palyginkite:
  • koks buvote darželyje ir esate dabar – pirmoje / antroje / trečioje klasėje.
3

Padiskutuokite (arba sugalvokite kuo daugiau priežasčių), kodėl girdintiems taip pat naudinga mokėti / išmokti gestų kalbą.  

  • Kokie bendravimo gestų kalba pliusai? Pavyzdžiui, gestų kalbos pliusai: mokant LGK, galima skaičiuoti viena ranka daugiau nei iki 5; vaizdžiai atpasakoti veiksmo filmus; kalbėtis per filmus (kine arba namuose ir netrukdyti kitiems); kalbėti ,,pilna burna“; bendrauti būnant po vandeniu arba kai žmones skiria stiklas; susikalbėti esant dideliam aplinkos triukšmui ir pan. 
4

Kuri šiais mokslo metais aptarta tema / situacija / užduotis jums patiko labiausiai? Kodėl patiko? Papildomi klausimai:

  • Kaip klasėje dirbti / mokytis patinka labiausiai: 

       a. kai užduotį reikia atlikti savarankiškai vienam / vienai, 
       b. kai dirbate poroje, 
       c. kai dirbate grupėje. 

  • Ar tau patinka namų darbai? Kodėl jie naudingi? Kurie namų darbai patiko labiausiai? 

       a. kai namuose reikėjo šį tą nupiešti, 
       b. kai namuose reikėjo paieškoti informacijos internete ar pan.,
       c. kai namuose teko atrinkti asmenines / šeimos nuotraukas,
       d. kiti namų darbai (kokie?).

  • Kokių LGK pamokų norėtum ateityje daugiau?  

       a. Tokių, kuriose… (pabaikite mintį). 
       b. Tokių pat kaip… (pabaikite mintį).