Pasaulis įdomus

Kalba Gabija. Išvardinsiu transporto priemones. Pasakykite, kaip su jomis keliaujama ir ar toli galima nukeliauti. Pavyzdžiui: DVIRATIS. Dviračiu paprastai važiuoja 1 žmogus. Galima pasivažinėti po savo kiemą, kaimą, miestą. Su dviračiu galima numinti ir kitą miestą arba kaimyninę šalį, tačiau minti reikės gana ilgai – kelias valandas arba net kelias paras. Dabar pasakokite jūs, laikydamiesi plano: 
* kiek žmonių šia aptariama transporto priemone gali važiuoti / plaukti / skristi; 
* kur ji naudojama – trumpiems ar tolimiems atstumams; 
* kiek laiko užtruktume, norėdami šia transporto priemone pasiekti kitą užsienio šalį. 

Transporto priemonės: PLAUSTAS, VALTIS, KRUIZINIS LAIVAS, KELTAS, AUTOMOBILIS, TROLEIBUSAS, TRAUKINYS, TRAMVAJUS, ORO BALIONAS, LĖKTUVAS, MOTOCIKLAS, MOPEDAS, DVIRATIS, ELEKTRINIS DVIRATIS, BALANSINIS DVIRATIS, RIEDIS, PASPIRTUKAS, SUNKVEŽIMIS, BETONVEŽIS, TRAKTORIUS.

       
       

Kalba Rokas. Mane labai domina motociklai. Paprastai jie užpildomi benzinu. Kokie dar degalai naudojami transporto priemonėms? Žinau, kad dar naudojamos dujos, dyzelinas, yra ir elektra įkraunamos transporto priemonės, pavyzdžiui, riedžiai, jau yra ir elektra įkraunamų automobilių. Tačiau paprastam dviračiui arba paspirtukui jokių degalų nereikia, reikalinga tik žmogaus jėga. Manau, kad ateityje gali būti kuriami ne automobiliai, o skraidyklės vietoj jų.  Skraidyklės būtų gerokai mažesnės nei lėktuvai, be sparnų arba su labai nedideliais sparnais. Būtų įdomus toks miestas – ne su automobiliais, o su skraidyklėmis... Gatvėmis vaikščiotų žmonės, o virš jų galvų skraidytų skraidyklės – kaip automobiliai, tik smailesnių formų ir be ratų. Skraidyklėms nereiktų gatvių, tačiau irgi reikėtų taisyklių ir šviesoforų. Taip pat reikėtų aikštelių, kuriose skraidyklės galėtų nusileisti ir pakilti. Manau, kad skraidyklės būtų žymiai greitesnės nei automobiliai. Dabar nuo Vilniaus iki Kauno reikia važiuoti automobiliu apie 1,5 val. O galbūt su tokia modernia skraidykle būtų galima nuskrieti vos per 15 min.? 

Užduotys

1

Kokiomis transporto priemonėmis esi jau keliavęs /-usi? Išvardink visas jas. Kokiomis dar norėtum pakeliauti ir kodėl?

2

Aptarkite Roko įsivaizduojamas ateities transporto priemones. 

  • Koks kuras dabar pilamas į transporto priemones arba kaip jos įkraunamos? Kokioms transporto priemonėms kuras nereikalingas, ar jos važiuoja pačios?
  • Kaip manote, koks kuras tiks ateities skraidyklėms arba kaip jos bus įkraunamos? 
  • Atpasakokite, kaip atrodytų miestas, jei gatvės būtų skirtos žmonėms, o transporto priemonės skraidytų? Kaip atrodytų viešasis transportas: kas pakeistų autobusus, troleibusus, traukinius? 
  • Kiek laiko galima būtų sutaupyti skrendant nuo Vilniaus iki Kauno arba atgal, jei skristume tokia ateities skraidykle? 
  • Paskaičiuokite: Rokas mano, kad skraidykle nuo Vilniaus iki Kauno galima būtų nuskristi per 15 min (vietoj 1,5 val.). O per kiek laiko galima būtų nuskristi nuo Vilniaus iki Klaipėdos, jeigu dabar šiam atstumui nuvažiuoti reikia maždaug 4,5 val.? 
3

Mokytojas atsirenka vaizdo medžiagą (nuotraukas arba video) su įvairiai judančiomis transporto priemonėmis, pavyzdžiui, kaip juda laivas, motociklas, dviratis, lėktuvas, oro balionas. Pavaizduokite judėjimą įvairiais būdais, kaip galima šia priemone naudotis, pavyzdžiui, dviračiu sunkiai minama į kalną, riedama nuo kalno, atsitrenkiama į medį, nuriedama nuo tilto ir pan.

4

Skaičiavimo užduotys: 

  • Važiuoju troleibusu namo. Pirmoje stotelėje įlipu aš ir dar 3 keleiviai, antroje – išlipa 2 ir įlipa 7, trečioje – įlipa 3 ir išlipa 1, ketvirtoje įlipa 4 ir išlipa 3 keleiviai, tarp kurių ir aš. Kiek stotelių važiavau aš? 
  • Sėdžiu Vilniaus oro uosto laukiamajame, prie milžiniško lango, ir matau, kaip kyla ir leidžiasi lėktuvai. Pakilo 2, nusileido 1, tada pakilo 1, nusileido 2. Kiek lėktuvų išskrido iš oro uosto man sėdint laukiamajame?  
  • Visa šeima išvažiavome pasivažinėti dviračiais. Tėtis ir mama mynė savo dviračius, aš – savo, brolis ir sesuo – po savo, mažasis brolis buvo prikabintas prie tėčio dviračio galo: važiavo prikabintu dviračiu vežimėliu. 
  • Kiek šeimoje vaikų? 
  • Kiek iš viso kojų mynė dviračius? 
  • Kiek ratų riedėjo pasivažinėjimo metu? 
5

Ką galima veikti keliaujant? Atrinkite tinkamas ir netinkamas veiklas, kuriomis galima užsiimti autobuse, lėktuve, automobilyje, traukinyje, kelte, laive. Paaiškinkite, kodėl ši veikla yra tinkama / netinkama keliaujant konkrečia transporto priemone. 

  • Žiūrėti animacinius filmukus, filmus, serialus. 
  • Turėti su savimi planšetę ir naršyti internete arba žaisti žaidimus. 
  • Gaminti kažką iš modelino ar plastelino. 
  • Žaisti stalo žaidimus. 
  • Padirbėti prie kompiuterio. 
  • Skalbyklėje išsiskalbti drabužius. 
  • Spalvinti. 
  • Spręsti kryžiažodžius, sudoku. 
  • Grožėtis pro langą vaizdais. 
  • Susisiekti su draugais vaizdo programa („Skype“ ar „Facebook“) ir nuolat plepėti su jais. 
  • Aptarti su šeimos nariais kelionės planą, žemėlapyje sužymėti objektus, kuriuos aplankysite. 
  • Žaisti kortomis.
  • Skaityti knygą. 
  • Bendrauti su šeimos nariais ar kelionės draugais.  
  • Gerti arbatą.  
  • Pasidaryti salotų. 
  • Nusipirkti arba suvalgyti iš namų pasiimtą užkandį.