Pasaulis įdomus

Kalba Rokas. Kokius daiktus imčiau į išvyką gamtoje, jeigu nakvotume palapinėje? Reiks miegmaišių – kiekvienam šeimos nariui po vieną. Reikės ir turistinių kilimėlių, kurie klojami po miegmaišiais arba kelių pripučiamų čiužinių. Būtinai imčiau ir žibintuvėlį, jis labai reikalingas vakare ir naktį. Turiu tokį, kurį galima užsidėti ant galvos – labai patogu. Aišku, būtina ir palapinė. Jei vyktume automobiliu, tai kuprinės nebūtinos, nes daiktus susidėtume į automobilio bagažinę. Ar man pakaks šių daiktų? Nieko nepamiršau? 

       
       

Kalba Gabija. Kokius daiktus imčiau į išvyką gamtoje, jeigu nakvotume palapinėje? Norėčiau pasiimti kelias mėgstamas lėles ir stalo žaidimą, nes jeigu lis, nebus ką veikti lauke. Reiktų vilktis patogius sportinius drabužius ir pasiimti neperšlampantį lietpaltį bei botus, kad būtų patogu gamtoje per lietų. Manau, kad visus savo daiktus susikraučiau į lagaminą su ratukais. Dar reiktų maudymosi kostiumėlio, skrybėlės, kremo nuo saulės, akinių nuo saulės, ryškiaspalvio sijono, purškalo nuo uodų ir erkių. Dar reiktų ir maisto, bet nežinau, ką geriausia pasiimti į gamtą, gal patartumėte man?

Užduotys

1

A. Aptarkite Roko pasiruošimą į gamtą:

  • išvardinkite daiktus, kuriuos jis pasiimtų;
  • ar visi šie daiktai reikalingi: vardinkite kiekvienas po vieną Roko paminėtą daiktą ir sakykite, kodėl jis reikalingas arba nereikalingas gamtoje;
  • apie ką Rokas nepagalvojo, ką pamiršo? 
     

B. Aptarkite Gabijos pasiruošimą į gamtą:

  • išvardinkite daiktus, kuriuos ji pasiimtų;
  • ar visi šie daiktai reikalingi: vardinkite kiekvienas po 1 Gabijos paminėtą daiktą ir sakykite, kodėl jis reikalingas arba nereikalingas gamtoje;
  • Gabija pagalvojo, ką veiktų, jei lis – ji pasiimtų lėlių ir stalo žaidimą: pritartumėte jos pasirinkimui?
  • apie ką Gabija nepagalvojo, ką pamiršo? 
  • Gabija prisiminė, kad į išvyką gamtoje reiktų pasiimti ir maisto: koks maistas tinka labiausiai? 
     

C. Kuris vaikas – Rokas ar Gabija – išvykai į gamtą pasiruoštų geriau ir kodėl? 

2

Įsivaizduokite, kad ruošiatės į išvyką gamtoje ir turite susidėti reikiamus daiktus. Bus vardijami daiktai (rinkiniai po 3 daiktus), iš kiekvieno pateikto 3 daiktų rinkinio atrinkite daiktus, kurie tikrai bus jums reikalingi gamtoje ir atmeskite tuos, kurie nereikalingi. Jūsų tikslas – pasirinkti pačius reikalingiausius ir naudingiausius daiktus:

  • DANTŲ ŠEPETĖLIS – DANTŲ PASTA – DANTŲ SIŪLAS;
  • NAMŲ ŠLEPETĖS – ŠLEPETĖS PER PIRŠTĄ – CROCKS KLUMPĖS;
  • MIEGMAIŠIS – DIDELIS PRIPUČIAMAS ČIUŽINYS – TURISTINIS KILIMĖLIS;
  • PALAPINĖ – PAGALVĖ – STORA ANTKLODĖ;
  • TUALETINIS POPIERIUS – DIDELIS RANKŠLUOSTIS – DRĖGNOS SERVETĖLĖS;
  • KREMAS NUO SAULĖS – PURŠKALAS NUO UODŲ IR ERKIŲ – TEPALAS PO UODŲ ĮKANDIMO;
  • STORAS SUNKUS MEGZTINIS – LENGVAS ŠILTAS DŽEMPERIS – MEGZTA LIEMENĖ;
  • KELIOS POROS KOJINIŲ – VILNONĖS KOJINĖS – TRUMPOS SPORTINIO TIPO KOJINĖS;
  • DEGTUKAI – ŽIBINTUVĖLIS – ŽIEBTUVĖLIS;
  • PATOGŪS BATAI – NAUJI / MADINGI SPORTINIAI BATELIAI – GUMINIAI BOTAI;
  • NEPERŠLAMPANTIS LIETPALTIS – SKĖTIS – LENGVAS PLASTIKINIS LIETPALTIS (kuris susipakuoja į mažą pakuotę);
  • ŠAŠLYKAI – SUMUŠTINIAI – LEDAI. 
3

Ar esate nakvoję palapinėje? Pasidalinkite įspūdžiais: 

  • kur statėte palapinę – namo kieme, sode, miške, pievoje, prie ežero / upės ar kur kitur? 
  • keliavietė buvo palapinė ir su kuo joje nakvojote? 
  • ar padėjote palapinę pastatyti ir vėliau supakuoti? kas sudėtingiau – statyti ar supakuoti? 
  • ar nakvojant palapinėje pavyko apsisaugoti nuo uodų? 
  • kaip galvoji, kokiu metų laiku palapinėje nakvoti galima, o kada – nelabai pavyktų? 
4

Ką aš sužvejojau?  Visi susėdę ratu improvizuoja, kad kažką žvejoja ir sužvejoja. Sužvejoti galima bet ką. Vienas iš mokinių žvejoja ir sužvejoja kokį nors daiktą, objektą, gyvūną, ir tada turi pavaizduoti:

  • veido išraišką (sunkiai / lengvai sužvejojo, ištraukė);
  • apibūdinti sužvejoto daikto, objekto, gyvūno formą.

Kiti bando atspėti, kas buvo sužvejota. 

5

A. Kas buvo prieš tai ir kas dar bus? Kurkite pasakojimus pagal mokytojo pateiktus paveikslėlius arba video. Pavyzdžiai pasakojimams:
 

B. Planas paveikslėliui aptarti: 

  • istorijos pradžia,
  • kas ką veikia, ko tikisi, kas įvyko / įvyks,
  • istorijos pabaiga. 
     

6

Žaidimas „Pridėk gestą“. Kurkite pasakojimą pagal paveikslėlį (mokytojas suranda paveikslėlių). Žiūrite į paveikslėlį ir pradedate kurti istoriją. Mokiniai tęsdami pasakojimą pakartoja tą patį, anksčiau parodytą gestą, ir prideda po vieną naują gestą istoriją pratęsdami. Gali būt keli istorijos kūrimo variantai. Variantai:  
1.    Vienas mokinys pagal paveikslėlį sugalvoja vieną gestą, o kitas pakartoja tą patį gestą ir prideda dar vieną, trečias pakartoja pirmo ir antro mokinių gestus ir prideda dar savo gestą ir taip tęsiamas pasakojimas.
2.    Mokinių grupė pakartoja tą patį gestą (g.b. mokytojo sugalvotas gestas) ir kiekvienas mokinys prideda po vieną gestą. 
3.    Vienas mokinys pagal paveikslėlį sugalvoja vieną gestą, o kitas pakartoja tą patį ir prideda dar vieną, trečias kartoja antrojo gestą ir prideda savo, o ketvirtas mokinys trečiojo ir savo, ir t.t.

7

Prisiminkite įdomiausią nakvynės palapinėje nuotykį, pokštą, įsimintiną įvykį, išdaigą (ar nemalonų įvykį), įvykusį su šeimos nariais ar draugais ir atpasakokite jį klasei.