Kalba Gabija. Ar esate tyrinėję pasaulio žemėlapį? Atsiverskite jį internete arba naudokitės popieriniu, pakabintu klasėje, ir patyrinėkite jį su mokytoju.
- Kokius žinote žemynus? Vardinkite tuos, kuriuos žinote.
- Kokiame žemyne yra Lietuva?
- Aptarkite, kurie žemynai yra didžiausi?
- Kaip galvojate, kuo yra įdomi Australija?
- O kuo įdomi Antarktida?
Kalba Rokas. Pafantazuokime kartu: kas būtų, jeigu… Aš sakinius pradėsiu, o jūs pabaikite.
- Jeigu gyvenčiau Australijoje, tai…
- Jeigu keliaučiau po Ameriką, tai pamatyčiau…
- Jeigu būčiau Antarktidoje, man reiktų šių drabužių ir daiktų: ….
- Jei būčiau Afrikoje, tai lėkčiau džipu ir galėčiau pamatyti…
- Kinija yra Azijos žemyne. Man Kinijoje būtų įdomu...
Užduotys
Žemynas, jo pavadinimas pirštų abėcėle ir gestas. Kiekvienas mokinys vardija po žemyną pirštų abėcėle ir pasako jo gestą. Žemynai vardijami ratu, kol įvardijami visi.
Keliaukite prie žemėlapio poromis. Pora pasirenka žemyną ir pakaitomis vardija:
- šalis šiame žemyne, pavyzdžiui, Europa: Vokietija, Lietuva, Estija, Italija ir t.t. Jei mokiniai nežino šalies gesto, mokytojas padeda;
- šalis, kurias šiame žemyne jau aplankė arba kurias labiausiai norėtų aplankyti.
A. Kaip galima keliauti iš vieno žemyno į kitą? Aptarkite, kaip galima būtų keliauti iš vieno žemyno į kitą, kokiomis transporto priemonėmis:
- EUROPA – AUSTRALIJA,
- AZIJA – ANTARKTIDA,
- EUROPA – AZIJA,
- AFRIKA – ŠIAURĖS AMERIKA,
- PIETŲ AMERIKA – EUROPA,
- EUROPA – AFRIKA.
B. Arti, toliau ar labai toli? Kiekvienas mokinys ar mokinių pora gauna kortelę su žemyno pavadinimu. Prieina prie žemėlapio, parodo savo kortelės žemyną, jis – atskaitos taškas. Tada vardija žemynus, kurie yra arčiausiai, tada tuos, kurie yra toliau, ir tuos, kurie labiausiai nutolę.
Į pamoką pasikvieskite suaugusį kurčią keliautoją, kuris lankėsi kitame žemyne / kituose žemynuose. Keliautojas,-a pasidalins kelionės patirtimi, o vaikams skiriama po užduotį (kiekvienam arba poroms) – pastebėti svarbiausius pasakojimo aspektus: kada keliavo, kaip keliavo, kiek laiko užtruko ir ką įdomaus pamatė (žmonės, gamta, gyvūnai).