Pasaulis įdomus

Kalba Gabija. Ar esate tyrinėję pasaulio žemėlapį? Atsiverskite jį internete arba naudokitės popieriniu, pakabintu klasėje, ir patyrinėkite jį su mokytoju.

  • Kokius žinote žemynus? Vardinkite tuos, kuriuos žinote. 
  • Kokiame žemyne yra Lietuva? 
  • Aptarkite, kurie žemynai yra didžiausi? 
  • Kaip galvojate, kuo yra įdomi Australija? 
  • O kuo įdomi Antarktida?
       
       

Kalba Rokas. Pafantazuokime kartu: kas būtų, jeigu… Aš sakinius pradėsiu, o jūs pabaikite. 

  • Jeigu gyvenčiau Australijoje, tai… 
  • Jeigu keliaučiau po Ameriką, tai pamatyčiau…
  • Jeigu būčiau Antarktidoje, man reiktų šių drabužių ir daiktų: ….
  • Jei būčiau Afrikoje, tai lėkčiau džipu ir galėčiau pamatyti… 
  • Kinija yra Azijos žemyne. Man Kinijoje būtų įdomu...

Užduotys

1

Žemynas, jo pavadinimas pirštų abėcėle ir gestas. Kiekvienas mokinys vardija po žemyną pirštų abėcėle ir pasako jo gestą. Žemynai vardijami ratu, kol įvardijami visi.

2

Keliaukite prie žemėlapio poromis. Pora pasirenka žemyną ir pakaitomis vardija:

  • šalis šiame žemyne, pavyzdžiui, Europa: Vokietija, Lietuva, Estija, Italija ir t.t. Jei mokiniai nežino šalies gesto, mokytojas padeda;
  • šalis, kurias šiame žemyne jau aplankė arba kurias labiausiai norėtų aplankyti.
3

A. Kaip galima keliauti iš vieno žemyno į kitą? Aptarkite, kaip galima būtų keliauti iš vieno žemyno į kitą, kokiomis transporto priemonėmis:

  • EUROPA – AUSTRALIJA, 
  • AZIJA – ANTARKTIDA, 
  • EUROPA – AZIJA, 
  • AFRIKA – ŠIAURĖS AMERIKA, 
  • PIETŲ AMERIKA – EUROPA, 
  • EUROPA – AFRIKA.
     

B. Arti, toliau ar labai toli? Kiekvienas mokinys ar mokinių pora gauna kortelę su žemyno pavadinimu. Prieina prie žemėlapio, parodo savo kortelės žemyną, jis – atskaitos taškas. Tada vardija žemynus, kurie yra arčiausiai, tada tuos, kurie yra toliau, ir tuos, kurie labiausiai nutolę.

4

Į pamoką pasikvieskite suaugusį kurčią keliautoją, kuris lankėsi kitame žemyne / kituose žemynuose. Keliautojas,-a pasidalins kelionės patirtimi, o vaikams skiriama po užduotį (kiekvienam arba poroms) – pastebėti svarbiausius pasakojimo aspektus: kada keliavo, kaip keliavo, kiek laiko užtruko ir ką įdomaus pamatė (žmonės, gamta, gyvūnai).