Aš jaučiu

Kalba Rokas. Yra toks žodis „jaukumas“. Nesupratau, kas tai yra. Paklausiau mamos. Mama paaiškino, kad tai jausmas, ir pateikė pavyzdžių.

  • Esi namuose, namuose šalta, drėgna, susirandi storą, šilta megztinį, jį apsivelki, ir tai yra jaukumas.
  • Už lango pliaupia lietus, o tu guli šiltoje patogioje lovoje ir skaitai knygą, ir tai jaukumas.
  • Šeštadienis, tu bundi ryte ir jau užuodi kepamų blynų kvapą, žinai, kad nereikia į mokyklą ir kad turi laisvą dieną, ir tai yra jaukumas.
  • Grįžai po triukšmingo gimtadienio batutų centre, eini į savo kambarį, pasiimi mėgiamą žaidimą / konstruktorių ir jį ramiai dėlioji bei kartu ilsiesi, ir tai yra jaukumas.
       
       

Kalba Gabija. Nežinau, ką daryti, kad man būtų jauku ir ramu. Pradėsiu sakinį, o jūs duokite man patarimų, kaip problemą išspręsti, kad jausčiausi gerai, kad būtų ramu.

1. Dailės mokytoja prašė nupiešti piešinį pirmadieniui. Šiandien šeštadienio vakaras. Labai dažnai nenoriu atlikti dailės darbelių, tingiu, tačiau prieš mokytoją būna nemalonu, gėda. Ką daryti?

2. Mama paprašė susitvarkyti kambaryje žaislus. Slenka laikas. Aš toliau žiūriu animacinius filmukus, tačiau neramu, kad netrukus į kambarį vėl užsuks mama. Ką daryti? Kambarį tvarkytis tingiu, noriu žiūrėti filmukus ir nenoriu susipykti su mama, ir man labai gera, kai mama mane pagiria.

3. Liko kelios savaitės iki Kalėdų. Norėčiau padovanoti kažką savo šeimos nariams, tačiau nežinau ką. Pinigų dovanoms neturiu, tačiau būtų taip gera juos pradžiuginti. Ką daryti, kad per Kalėdas būtų gera ir jiems, ir man?

Užduotys

1

Mokytojas pateikia gestus arba žodžius, parašytus lietuvių kalba, reikia juos paaiškinti gestais plačiau ir pritaikant konkrečius pavyzdžius. Geriau rinktis tą leksiką, kuri atspindi jausmus, pavyzdžiui: ilgesys, vienišumas, susierzinimas, nuobodulys, įsiūtis, abejojimas, rūpestingumas, savitvarda, nesusivaldymas, jaudulys, gėda, veidmainystė, prisirišimas, saugumas.

2

Minčių lietus „JAUKUMAS“: mokytojo padedami, mokiniai pateikia gestus ar gestų junginius, susijusius su jaukumu. Pateikia savo pavyzdžių, kada jaučiasi jaukiai, saugiai, maloniai.

3

Suformuluokite teiginius dvejopai:

  • atspindėkite jaukumą,
  • neutraliai, be jaukumo (be susižavėjimo, be nuotaikos ir pan.).

Teiginiai, kuriuos reikia pateikti 2 būdais:

  • Vakaras. Karšta arbata, šiluma namie, jaukumas. Nieko geriau ir būti negali.
  • Po ilgos kelionės grįžau pagaliau namo, kaip gera namie. Visur gerai, bet namie geriausia.
  • Už lango lyja, žvarbus vėjas, sėdžiu ant minkšto pufo ir geriu karštą arbatą.
  • Židinys, arbata, sniegas ir vilnonės kojinės. Tas žiemos jaukumas.
  • Grindys tokios šaltos, kojas išsitiesiau ant minkšto ir pūkuoto kilimo ir kaip man gera ir jauku.
  • Jau papuošta kalėdinė eglutė, po ja dedamos supakuotos dovanos, ruošiame Kūčių stalą, renkasi artimiausi giminaičiai. Kaip gera visiems kartu!

 

Su mokytoju aptarkite skirtumus ir vaizdingumo / jausmo raiškos svarbą: kodėl kalbant arba priimant (išklausant) informaciją vaizdingumo raiška yra tokia svarbi.

4

Atpasakokite įvykius perteikdami reakcijas ir vaidmenų kaitą pagal siužetinius paveikslėlius „Šeimos išvyka“ ar  „Ledų valgymas su tėčiu“, kuriuos galima rasti internete: http://en.calameo.com/read/0004144454369748b7b40