Kalba Gabija. Papasakosiu jums pasakaitę apie kvapus. Aš pradėsiu, tada stabtelsiu, jūs pratęsite pasakojimą, ir tada vėl tęsiu aš. Taip sukursime įdomią pasaką.
Vieną kartą susitiko du daiktai: labai smirdinti, styranti, ilgai avėta papilkėjusi kojinė ir prabangiais kvepalais iškvėpinta, daili minkštų siūlų juoda pirštinė.
Pirštinė: Labas, oho, kaip tu smirdi, vos kvėpuoti šalia tavęs galiu… Fuu, ir kaip gi tau negėda būti tokia purvina, neskalbta, sustirusia pilka kojine. Sakyk, kam tu priklausai – berniukui ir mergaitei? Ir kodėl tu tiek laiko neskalbta? (Tęskite jūs, ką atsakė kojinė…)
Kojinė: …..
O tada kojinė pasakė pirštinei: Oho, tu esi tokia kvepianti juoda pamaiva, matyt, nieko gero per dienas neveiki, o be to, šeimininkas ar šeimininkė labai retai tave naudoja… Sakyk, o kam gi tu priklausai – berniukui ar mergaitei? Ir kodėl esi tokia pamaiva?
Pirštinė: Nejaugi tau iš kvapo neaišku, kas yra mano savininkas? Juk mano kvapas toks… (Tęskite pasakojimą, apibūdinkite, kaip kvepėjo ši pirštinė). O ir mano dydis, savaime suprantama, yra toks, kad galėčiau tikti tik.... (Tęskite pasakojimą ir apibūdinkite pirštinės dydį bei kam tokio dydžio pirštinė galėtų priklausyti – berniukui ar mergaitei).
Kojinė: Ir kodėl čia pyksti? Per savo kvapą tavo kvapo, tokio … (pakartokite, kaip gi kvepėjo pirštinė)... aš išvis neužuodžiu. Be to, esi juodos spalvos, todėl galėtum priklausyti ir berniukui, ir mergaitei…
Pirštinė kiek įsižeidusi atsako: … (Tęskite pasakojimą – ką kojinei atsakė pirštinė.), tačiau, manau, susidraugauti mes vis tiek galėtume, jeigu tu, kojine, būtum… (Tęskite pasakojimą ir įvardykite, ko pareikalavo pirštinė – kaip kojinė turėtų pasikeisti, kad galėtų draugauti su kvepiančia pirštine…).
Kojinė: Žinai, aš labai bijau vandens ir skalbimo mašinos, tačiau jeigu tu, pirštine, sutiktum išsiskalbti kartu, aš sutikčiau lipti į skalbyklę ir tada tapčiau tokia, kokia tu nori, kad būčiau… (pakartokite, kokiebuvo pirštinės reikalavimai kojinei, t.y. kokia kojinė sutiktų tapti, kaip pasikeisti).
Kojinė ir Pirštinė sulipo į skalbimo mašiną. Joje jau buvo skalbimo miltelių, prasidėjo skalbimas. Kai daiktai išsiskalbė ir atsidarė skalbimo mašinos durelės, iš jos išlipo du nusiminę daiktai: kojinė, kuri anksčiau buvo smirdinti ir pilka, dabar buvo geresnio kvapo, tačiau jos spalva… (tęskite pasakojimą irįvardykite, kaip pasikeitė kojinė, išskalbta su juoda pirštine), o pirštinė tebebuvo juoda, tačiau jos kvapas pakito… (tęskite pasakojimą ir įvardykite, koks dabar buvo pirštinės kvapas ir kokie buvo siūlai – minkšti ar?...). Štai tokia pasakaitė apie tai, kad smirdinti kojinė ir kvepianti pirštinė…. (pabaikite pasaką jūs – gali / negali susidraugauti šie 2 daiktai ir kodėl).
Užduotys

Aptarkite pasakojimą apie Pirštinę ir Kojinę, kurį kūrėte kartu su Gabija:
- kaip manote, kur būtent susitiko šie du daiktai (pasakojime nebuvo tiksliai įvardinta),
- apibūdinkite, kokia buvo pirštinė ir kodėl ji buvo būtent tokia ori (kam ji priklausė),
- apibūdinkite, kokia buvo kojinė ir kodėl ji buvo tokia neprižiūrėta (kam ji priklausė),
- kodėl pirštinė sutiko skalbtis kartu su kojine,
- kaip manote, kodėl kojinė bijojo skalbtis viena,
- kodėl šis skalbimas baigėsi nesėkme: kaip prieš skalbimą drabužiai yra rūšiuojami ir kodėl.

Aptarkite teiginius – kurie kvapai bus malonūs ir teigiamai nuteikiantys, o kurie – bjaurūs ir įkyrūs.
- Jūs nuėjote į valgyklą, kotletų kvapas įsismelkė į drabužius. Kai išėjote, drabužiuose vis dar kotletų kvapas. Malonu ar nemalonu ir kodėl?
- Atėjote į parduotuvę ir užuodėte šviežią duoną ir bandeles. Malonu ar nemalonu ir kodėl?
- Grįžtate namo ir namo laiptinėje juntate, kad iš jūsų buto sklinda apetitą žadinantis keptos vištienos kvapas. Malonu ar nemalonu ir kodėl?
- Klasės mergaitė, kuri sėdi šalia, pasikvėpinusi itin aromatingais kvepalais, tačiau kvepalų ji panaudojo gerokai per daug. Malonu ar nemalonu ir kodėl?
- Grįžtate namo, jus „pasitinka“ neišnešto šiukšlių kibiro kvapas. Malonu ar nemalonu ir kodėl?
- Katė atliko savo reikalus į dėžutę ir visas namų koridorius persismelkia šiuo kvapu. Malonu ar nemalonu ir kodėl?
- Ateinate į kiną, jus pasitinka spragintų kukurūzų kvapas. Malonu ar nemalonu ir kodėl?

Peržiūrėję teiginius apie kvapus, atsakykite į pateiktus klausimus. Stebėkite, kaip kalbame apie kvapų sklidimą.
- Kur ir kokios buvo salotos?
- Kur buvo pamerktos gėlės?
- Kokie kvapai sklido stovyklavietėje?
- Kur buvo pastatyta kvepianti žvakė?
- Kuo kvepia tėtis?
- Kuo pakvipo namai?
- Kokį aromatą užuodžiame šylančiame automobilyje?
- Iš kur sklido prakaito kvapas?
- Marinuotų agurkėlių kvapas? Iš kur?
- Iš kur sklido sriubos kvapas? Kokios sriubos?
- Iš kur garaže benzino kvapas?
- Kas degė lauke?
- Kieno buvo keturi skirtingi kvapai?

Mokytojas turi paruoštus lapelius su žodžiais: ŠUO, PELĖ, BESMEGENIS SU MORKA, PAUKŠTELIS, KIAULĖ, BERNIUIKAS. Mokiniai išsitraukia vieną kurį lapelį ir turi pavaizduoti, kaip šis personažas užuostų gėlę ir tada nusičiaudėtų.

Žiūrėkite teiginius „Kas buvo prieš ir pasikeitė po skalbimo, lietaus, susidūrimo su vandeniu“ ir pabaikite juos pridėdami pabaigą arba pradžią.
- Prieš lietų medžių lapai buvo sausi, po lietaus ............................
- ............................, tačiau po skalbimo megztinis susitraukė.
- ............................, po maudynių rankšluosčiu nusausinau šuniuką, ir jo kailis dabar toks švelnus, pasišiaušęs.
- Prieš lietų gėlytės kiek nuvytusios, jų galvelės nulinkusios, o ............................
- Prieš lietų pievos, keliai tokie sausi, dulkėti, o ............................
- Prieš maudynes katytė tokia pūkuota, kailiukas atrodo storas, purus, tačiau po ............................
- ............................, bet netyčia išpyliau sultis ant ............................, ir kompiuteris sugedo.
- Per gimtadienį vaikų drabužiai sausi, tačiau vaikai daug laksto, dūksta batutų centre, todėl po ............................
- Savaitgalį su tėveliu pastatėme palapinę ir patenkinti nakvojome joje, tačiau naktį ............................