Šeima

Kalba Gabija. Vasarą visada važiuojame prie Baltijos jūros. Mamai labai patinka Palanga. Važiuojame ten, būname prie jūros, deginamės, maudomės. Man labai patinka būti pliaže. Prie jūros statau smėlio pilis, renku įdomius akmenėlius, kriaukles, kartais randu ir mažų gintarėlių. Labai pasiilgau vasaros ir jūros. O jums patinka prie jūros? Kada prie jos buvote paskutinį kartą?

       
       

Kalba krabas Barabas. Sveiki, esu labai, labai įdomus gyvūnas – krabas Barabas, ir į Lietuvos pakrantę atvykau net iš Meksikos, todėl netrukus žaisdama smėlyje, prie jūros, mane suras mergaitė Gabija. Įdomu, ar ji supras, koks gyvūnas aš esu?

Užduotys

1

Pratęskite krabo Barabo pasakojimą: kaip Gabija pamatys krabą, kokia bus jos reakcija, ar Gabija supras, koks čia gyvūnas, ir jei ne – kokio žmogaus ji galės pasiklausti.  

2

Mokytojas trumpai papasakoja apie dumblinius krabus: jie iš tiesų gali būti randami Lietuvos pajūryje, atkeliauja į Lietuvą, prikibę prie laivų dugno, tik Lietuvoje dažniausiai neišgyvena, nes čia jiems per šalta. Susiraskite internete vaizdų, kaip atrodo dumbliniai krabai. Tada improvizuokite – vaikai, sukurkite išsamų pasakojimą, kaip gi krabas Barabas prilipo prie laivo dugno Meksikoje, kaip su laivu keliavo iki Lietuvos pakrantės, kaip atsikabino nuo laivo ir buvo išplautas į krantą, kaip jautėsi Lietuvoje, kada pamatė mergaitę Gabiją ir pan.

3

Išvardinkite,  kokius daiktus pasiimtumėte į pajūrį ir paaiškinkite, kodėl šie daiktai reikalingi, būtini. ARBA Vienas iš mokinių pradeda vardinti, kokius daiktus pasiimtų į pajūrį ir aiškina, kodėl jie būtini, o kiti vaikai turi rasti argumentų, kodėl šis daiktas nebūtinas, kaip galima būtų apsieiti be šio daikto, pavyzdžiui, vienas sako – man reikalinga skrybėlė, o kiti randa argumentų – skrybėlė užima daug vietos ir yra nepatogi, geriau imti skarelę, nes kai bus šalta – užsiriši ant kaklo, o kai karšta – ant galvos. Raktiniai gestai: SKRYBĖLĖ, RANKŠLUOSTIS, MAUDYMOSI KOSTIUMĖLIS, PRIPUČIAMAS RATAS, STALO ŽAIDIMAS, KAMUOLYS, SMĖLIO ŽAISLAI, BUMERANGAS.

4

Atspėk, ką aš ištraukiu iš stebuklingo maišelio? Mokytojas paaiškina, kad turi įsivaizduojamą stebuklingą maišelį, iš kurio mokiniai turi ištraukti bet kokį daiktą, kuris reikalingas pajūriui – ką tik sugalvoja. Mokinys ištraukia susigalvotą daiktą, kiti turi įminti, koks tai daiktas. Galima vaizduoti tik daikto formą,  kaip tinkamai jį laikyti ir kas su juo daroma.

5

Pagalvokite kiek žmonių reikia kiekvienam išvardintam žaidimui / veiklai su įvardintu daiktu:

  • bumerangas,
  • mini smėlio futbolas,
  • smėlio tinklinis,
  • kojų ar kūno slėpimas smėliu,
  • badmintonas,
  • aitvaras,
  • stalo žaidimas, pavyzdžiui „Alias“,
  • smėlio pilių statymas,
  • skraidanti lėkštė,
  • kamuolio gaudymas lipnia pirštine ar rakete,
  • kortos „Uno“,
  • žaidimas „Bulvė“,
  • žaidimas „Dramblys“.